1.2.10

Paulus Hubertus Biceps and some conceptual art I am working on...

Good Morning Dear Friends,

First of all we have great news!
We lost our first tooth on Sunday morning!!!

Laura has had different emotions about that..happy...worried...unhappy, than happy again!

But we finally decided it was cool and we are going to "submit" the tooth to the tooth fairy tonight...




I have been working at some drawings in the last two weeks... and while surfing on my deviantArt account i have bumped into Gary's works. I am following his works since I have inscribed on dA...you guys should really have a look at his blog it's fabulous here you have the link The mushroom King

While joking we begun dicussing about my undeniable great skills in creating neologisms and...while doodling with words we created this funny character Paulus Hubertus Biceps (the name is already a program!!!!)...

He lives in Brussel and he is a famous painter and a champion in neologisms...in the picture you can see him surrounded from his 'neologetic" characters...ENJOY!

^_^




In the meantime I have begun this big painting...the subject is chastity...I hope i don't make a mess of it with the colouring...I am scared.....^_^'

I hope you like it...


Here some details....


Now I go back to work!
Write to you soon
Take care
XXX

11 comments:

rosanna said...

Troppo tenera !!! i bimbi con le "finestrelle" sono adorabili. Tanti auguri Rosanna

Eva Prunella Grandiflora said...

Ciao Cara!!! Ti è risuscitato il PC?
E' davvero carina sai? adesso m-parla con la "s" che sibila e le viene da ridere da sola! :-)
Un abbraccio cara Rosanna!

daniela sognidiperlej12m13 said...

Splendido il sorriso della tua bimba! Il primo dentino che cade è un'occasione importante che va festeggiata come si merita.
Auguri!

daniela sognidiperlej12m13 said...

...quasi mi dimenticavo: sono passata anche per invitarti al 1° candy di compleanno del mio blog.
Se ti va di partecipare, passa ad iscriverti.
Ciao a presto.

Kim said...

Lucky Laura- a visit from the tooth fairy soon! I am glad the final thought was happy again :) She is such a sweetie!!!

I really like the new drawing- what colors are you thinking of adding to it? I cannot wait to see more- glad to see you are busy :)

Hugs!

rosanna said...

Resuscitato è una parola grossa...ci dividiamo un pc in tre. sai che sotto sotto mi fa quasi piacere!? ci voleva una pausa per disintossicarsi.Un abbraccio a tutti e tre Rosanna

Roberta said...

Questo è davvero un grande giorno...speriamo che passi un topolino "generoso"!!!
Noi invece siamo in attesa che succeda..
Un bacione grande
Roberta

elena fiore said...

Ciao Evilla, vedo la finestrella della bimba...
la tua? dal testo non capisco:-(
...e mi viene in mente che forse è il momento che io porti la mia dal dentista. E' quasi un anno che ha 2 finestroni al piano di sopra che non ne vogliono sapere di crescere!!!
Mannaggia, altro che esse sssssibilante!
Un abbraccio, ciao
elena°*°

Country Lou said...

I dentini che cadono io li conservo...sarò malata?
Mi piacciono i tuoi disegni, sono molto onirici. Vai, vai col colore!!
Un abbraccio.

Luisa

Eva Prunella Grandiflora said...

@Daniela: Lo penso anch'io cara Daniela, sabato andremo a fare shopping (con i soldini che le hanno lasciato i topolini) e poi a mangiare la pizza! :)

PS: ora vado er mi iscrivo! grazie per aver pensato a me! <3

@Kim: Hi Kim! Yes, she is a lovely girl, but a naughty one too! We are fighting very often but in always ends in a laughter!

I have begun the colouring but i am not happy...I hope I don't ruin it completely. It will surely take a while...
Thanks a lot for your support! xxx

@Rosanna: eh, lo so cosa intendi...io passo da periodi di completa assuefazione al web a periodi di disintossicazione totale...Un abbraccio anche a voi!

@Roberta: cara roberta, i bambini del giorno d'oggi non sono contenti facilmente...Laura sulle prime ha avuto da ridire sulla "donazione" del topo e io ho quasi perso la pazienza...ma ora siamo arrivate ad un accordo...sabato si va a comprare qualcosa di nuovo nel negozio di hobbistica...inutile dirlo: è già sulle orme della mamma! ^_^
Facciamo il tifo per i dentini di Irene!!!

@Elena: Ciao Elena! che bello vederti passare di qui! eh sì, questa è la mia piccolina...non preoccuparti per i dentini anche quelli di mio fratello ci avevano messo un po' a spuntare...meglio forse perché quelli di Laura chge erano già sotto sono tutti storti
:(
Un abbraccio a te!
xxx


@Luisa: no cara Lou! io l'ho messo da parte e quando vengo in Italia faccio fare un ciondolino (alla vecchia maniera) non mi azzardo a farlo qui perché non si usa e ho paura che pensino che io sia pazza...^_^

Eh, ho iniziato a colorare ma ho paura che lo rovinerò...vedremo! grazie per la visita carissima!

Shirley said...

Oh, Eva! I am so amiss at visiting..wow, your blog is wonderful! I love your recent watercolors...my goodness, they are so fresh and flowy..and this one is going to just shine..you will do wonderfully - the undersketch is awesome! Can't wait to check in and see how it turns out..but enjoy the process! : ) It's always wonderful to see your visits!!